tisdag 20 april 2010

Två tänder fattigare!

Japp, så har det gått ett antal dagar sedan mitt besök hos veterinären. Jag mår finfint, alla mina testvärden, njurar, lever, hjärta mm var perfekta. Det som inte var så trevligt var blodprovet som de var tvungen att ta för att kolla mina värden innan de sövde ner mig och började slita ut tänder på mig. Så nu är jag två tänder fattigare, chip-trimmad och Husse ett antal tusenlappar fattigare. Men han slapp ju åtminstonde att ha ont i munnen i flera dagar samt käka medicin!!!

Annars har det bara varit fint, fått massor av gott käk, kyckling, husses lammfärsbiffar, makrill i tomatsås, tonfisk mm. Hmmm! Man kanske skulle se till o bli av med ett antal tänder nästa år igen, när man får så gott käk efter en operation!

Husse har börjat att sy gardiner hemma, han tränar sig inför att sy burskynke och något annat jox som jag skall ha i och på min bur. Är nämligen anmäld till kattutställning i veteranklassen, vad annars.

Husse vill nämligen att någon kille från min kull också skall ha fått ställts ut och inte bara tjejerna i kullen - Bertha (GIC), Beata, Beatrice - Bernhard min brorsa blev aldrig utställd o han kommer inte heller att bli det eftersom han lämnade jordelivet för katthimmelen 2006. Ha det gott däruppe Bernhard och håll tassarna för att det går bra på utställningen. Min andra bror Berra, - inte heller han blev utställd - lyser med sin frånvaro. Husse har inte lyckats spåra upp honom men jag är säker på vart han än befinner sig så håller han tassarna för mig också.

För er tvåbeningar som följer min blogg och som bor i trakterna av Göteborg besök gärna utställningen den (15-)16 Maj i Ale Arena, Bohus och heja fram mig. Jag ställs bara ut dag två, den 16 vill säga, då det brukar vara lite lugnare andra dagen. För er andra som inte kan ta er dit pga av för långa avstånd, andra åtaganden mm, håll tummarna för mig. För mina kattkompisar, se nu till att hålla tassarna för gammelman.

Er ålderman på nätet

/Smulan

PS
Glömde att meddela att jag nu har bevis på att jag är en äkta coonis, min stamtavla kom med posten i torsdags.
DS

4 kommentarer:

  1. Tur att du fick så god mat! Det är i alla fall lite kompensation för ont i munnen och medicin. Visst ska vi hålla tassarna för dig på utställningen! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Antar att det var lika bra att bli av med tänderna om de gjorde ont. Du verkar ha fått riktigt kalaskäk! Klart vi håller alla tassar vi har för tyvärr har vi långt att åka! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Självklart kommer jag hålla tassarna för dig, Smulis! Vi ses på söndagen!
    Nosbuff!

    //Hajen

    SvaraRadera
  4. Åh! Jag kommer självklart och hejjar på dig också :D Bättre sent än aldrig, det där med stamtavlan ;) Lägger till din blogg som favorit på min! Kram från http://skatternas.blogg.se :)

    SvaraRadera