lördag 6 juli 2019

Operation på Karlskoga lasarett för min gamla Husse! 17 juli kl. 07:15. Nja, vilken tur i ordningen blir detta för han??? Har har ju väntat i över ett år nu på operation! Amputering av knäleden eller skall de försöka fixa hans sänder trasade höger knä??? Amputation!!! Detta kommer aldrig att ske i min värld, säger Husse!!! De får gärna plocka bort de lösa benbitarna som ligger och skramlar runt i hans knä men inget mer, säger han.! Där sätter Husse ned foten och säger bestämt nej!!! Ni får gärna kalla mig envis, säger han. Men det där är där han som individ säger stopp! Envis är han, väldigt envis, men en snällare och mer omtänksam Husse kunde jag nog inte finna, som min farmor sade till mig!

Husse har levt med smärtor i sitt knä sedan 1988 och dessa smärtor kan han fortsätta att leva med fram till den dag då jag lämnar in, säger han. För då för han ju träffa min farmor, farfar och mig, samt Lill-Berra och Alfons igen. Iofs så är ju mina fostersöner Lill-Berra och Alfons i högsta grad levande men troligtvis överlever han dem också, men man skall ju aldrig säga aldrig.

Tack o Hej från mig!
/Benke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar