måndag 21 juni 2010

Gamla Benke!

Japp! Då har det gått ett X antal dagar sedan min sista utställningen, tyvärr så blev gammelman diskad - avbruten bedömning - eftersom jag uppvisade ett aggressivt beteende.
Nu vill jag ju försvara mig själv lite, jag är väldigt rädd om min mage, och ingen och då menar jag ingen - inte ens min husse - får klämma mig på magen utan att jag blir arg. Jag blev klämd på magen och jag blev förbannad och arg så min Husse fick rädda mig ifrån (misshandeln?) av domaren. Därför blev gammelman obedömd och Husse fick ta skammen över att ha ställt ut en aggressiv katt.

Nu har Husse lovat mig att jag inte skall ställas något mera utan jag skall få dra mig tilbaka, nja inte helt sant eftersom jag skall ställas ut på klubbmästerskapet i min o Husses förening.
Till mina vänner på nätet kan jag meddela att jag blir kvar hos Husse ett tag till, så mitt bloggande kommer att fortsätta. Husse har lovat att skanna in bilderna han fick från min första Matte - jag o mina syskon som kattungar samt min älskade mamma -, så håll ögon o öron öppna.

/Benke

4 kommentarer:

  1. Oförskämt att diska dig tycker vi! Klart man måste få ha sin mage ifred! Ska bli kul att få se bilderna och du vi är jätteglada att du är kvar! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Magen ÄR faktiskt lite privat. Vi stora killar (Findus och Isak) tycker det är riktigt mysigt med maggos. Från matte. Men att en främmande tvåbening klämmer? Fyjam! Vi tycker du varit jätteduktig på dina andra utställningar. Då gör det inte så mycket om den här fick ett lite oväntat slut. Kurr och burr.

    Ps. Håller med Dui och Deco - kul att du är kvar.

    SvaraRadera
  3. Hej Benke! Min Stora matte tog ju en del bilder på dig under den segerrika utställningen i Örebro och vi undrar om du har en mail-adress vi kan skicka dem till? Jag skulle också vilja skriva några rader om dig på min blogg och försöka berätta din historia, om jag får, som vi pratade om?!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  4. Det är klart man säger ifrån när någon klämmer på magen, det var ju oförskämt gjort. Vet inte domare att de flesta katter faktiskt ogillar att bli tagna på magen(det fick Matte lära sig av ngn en gång). Ett tag var Matte sugen på att ställa ut mig, men jag är ju tyvärr lite feg och avskyr när folk rör mina tassar och magen så det blir inget.

    SvaraRadera