lördag 14 augusti 2010

Start hjälp!

Lite mer hjälp!

Beata: Svart-Silver Tabby
Beatrice:?
Benke: Blå agouti alt spotted
Bernhard Svart-Silver Tigre
Berra: Blå-silver Tigre
Berta: Svart Tigre


Hmmm!

Inga svar har inkommit på min tävling.

Nu vet väl att ni kan klicka på bilderna för att få en större bild!

Nå väl, jag skall ge Er lite hjälp på traven, för att förhoppningsvis få in åtminstonde ett förslag/svar på vilka katterna är.

Femte katten från vänster är min syster Berta (Bild 1). Hon blev GIC och gick tyvärr bort alldeles för tidigt, i en ålder av 11-år.

Jag vet att hon och mina andra syskon där uppe på moln-tapparna i katt-himlen, fällde en tår av lycka, då jag blev BIS (veteran) på kattutställningen i vår barndoms stad Örebro.

/Benke

PS
Mig (Benke) o min bror Berra borde Ni lyckas pricka in om Ni följt min blogg något så när!
DS

5 kommentarer:

  1. Du får inte skratta för mycket när vi gissar fel..Vi går genast in och gör en gissning Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det här är rätt kattrad:
    Beata, Berra, Bernhard, Benke, Berta, Beatrice!

    SvaraRadera
  3. Wiki Bloggkatten, ni hade 2 rätt med Berta inkluderat.

    SvaraRadera
  4. Vi har skrivit under första bilden..Nosbuff

    SvaraRadera
  5. och som vi just såg..3 rätt, det var inte så illa kanske? Hoppas att du har det bra.
    Kan du inte skriva lite och berätta om vad du gör just nu? Nosbuff

    SvaraRadera