onsdag 18 december 2013

Vila i frid älskade, underbara lilla Benke!

Denna blogg kommer inte att uppdateras med något bloggande av Benke, däremot kommer den kanske att hållas levande som ett minne av Benke.

Benke fick somna in igår den 17/12-2013.
Han blev hastigt sämre, han led ju av kronisk Bronkit den senaste tiden av sitt liv o har medicinerats för det sedan i somras. Jag såg det på honom i helgen som gick att han ville få somna in med värdighet. Så igår tog jag honom till veterinären där han fick somna in.

Hade annars hoppats på att vi alla - husse, Benke, Lill-Berra samt Alfons skulle få fira jul tillsammans samt att Benke skulle få uppleva en sista sommar. Tyvärr så går inte alltid saker o ting som man hoppas på.

Det är stor sorg här hemma nu, lill-Berra vet att du inte kommer att kliva in genom altandörren som du alltid brukade göra, men han ligger ändå o väntar på dig. Lill-Berra såg när jag placerade Benke i hans bur o gav mig av, o han var snabbt framme o tittade in i Benkes bur när jag kom hem o den var ju tom, ingen Benke.
O då ska man veta att lill-Berra är livrädd för kattburar. Han förstod att du inte kommer att komma hem till oss något mer.

Alfons däremot sitter i fönstret i vardagsrummet, bredvid altandörren o tittar ut, väntar på att att du skall komma in så han kan få lukta och pussa på dig. Själv öppnar jag altandörren av automatik, för att släppa in dig Benke, men du är inte där. Gråter tårar för att du inte finns hos oss längre. Saknaden är enorm!

Vila i frid Benke, vi vet att du har det bra nu i vår Herres katthimmel. O nu när du sitter där uppe på molntapparna hälsa farmor o farfar, dvs min mor o min far, o tala om för dem att vi saknar er alla. Ord kan inte beskriva den sorg vi känner nu.

Hälsningar från din Husse samt dina fostersöner lill-Berra och Alfons. Vi saknar dig sååå, sååå mycket här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar