fredag 5 februari 2010

Åter på plats!

Hej alla katter!

Nu har jag äntligen fått tillgång till Husses dator.
De va en förfärligt lång väntan. Husse har surfat och mailat
kors och tvärs för att få reda på mitt ursprung och stam-namn.
Han har lyckats utesluta de flesta blåa Coonisar - ja det vill
säga den rasen jag tillhör -. Nu återstår det bara två katter på
listan och enligt Husse så skall jag med största sannolikhet
vara en av dem.

Suck! De har inget stam-namn utan de heter Benke o Berra.
Vad är detta! En dålig imitation på "Sällskapsresan" eller?
Hur funkar ni tvåbeningar egentligen? Har ni inte vet nog och ge
oss namn som vi kan associera till! Vad är det för fel att ge oss
namn som utstrålar kraft och styrka, som ex.vis "Dråparn",
"Dog Killer", "The Blue Assasin" med mera?

Nu skall jag ta ett lass kattmat och dränka mina sorger med en
skål yoghurt.

Ta hand om Er där ute kattkompisar /Smulan

2 kommentarer:

  1. Bra förslag som inger respekt! Alla darrar väl i knäna om det kommer en "Dog Killer" eller Dråparn! Tasskram

    SvaraRadera
  2. "The Blue Assasin" är min personliga favorit. För er katter som inte är så där haja på engelska, så betyder det "Den Blå Lönnmördaren".
    Tänk om jag kunde ha fått det namnet. Då hade jag varit kvarterets skräck!

    /Smulan

    SvaraRadera