lördag 20 februari 2010

Snö, snö, snö och mer snö!

Nu får det vara nog! Vem är det som bestämmer över vilket väder
vi skall ha? Vill ha ett allvarligt snack med den personen.
Jag ser ut som en kombination av snögubbe och is-skulptur när jag
kommer in efter att ha kollat över mitt revir och gjort mina behov.

Is i skägget, is på tassarna, is mellan trampdynorna, is i pälsen,
is under magen. En sak vet jag säkert, det är ingen katt som är
ansvarig för detta väder.
För ingen katt vill pulsa i tre decimeter nysnö för att kunna göra sina
behov, så det måste vara en två-bening som är skyldig.

Ja, jag är bitter och förbannad! Jag har varit ute två korta turer
idag och jag har insett att toaletten inne är bättre än att få
istappar i skägget samt snöklumpar i rumpen!

Ha det gott kattkompisar

/Smulan

1 kommentar:

  1. Håller med dig! Tvåbeningarna brukar vara skyldig till det mesta :)
    Hoppas snön drar sin kos snart!

    Tassa lugnt!
    //Tre katter

    SvaraRadera