måndag 7 juni 2010

Cirkeln är sluten!!!

Japp! Då har jag återvänt - för en dag - till min hemstad. Fick träffa min första matte och Husse fick foton på hela kattungekullen - den jag ingick i - samt ett på min älskade Mamma! Tack för att du hälsade på mig (min första) Matte, det var skoj att vi hittade varann igen efter så lång tid.

Tyvärr så blev det ingen rosett för mig den gång, men en pokal som bäste kategori 2 veteran samt massor av godsaker bla torrfoder och även lite skojiga saker. Även en gammal katt kan busa. Jag kallas ju inte Benke-Bus utan en anledning.

Det stod nog skrivit i stjärnorna, att den dagen jag återförenades med min 1a Matte i min hemstad så skulle mitt öde uppfyllas. Att en gång få stå överst på pallen och ta emot vinnar priset som utställningens finaste katt (tyvärr i veteran klassen) till tvåbeningarnas jubel och applåder. Jag är inte längre sunkig - tyvärr Husse, du är nu ensam om att vara det i familjen - nu har jag äntligen bevis på att jag är en FIN katt!


Detta hade gammelman med sig hem! Nästan självförsörjande nu eller???

Tassar

/Benke (alias Smulan)

4 kommentarer:

  1. Grattis Smulis!! Papsen din måste vara såå stolt över dig!!! :) Och även Vincent!!!

    Nosbuff!
    //Tre katter

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vad kul att du fick pokalen när du träffade din första matte. Kommer det möjligtvis lite bilder på detta senare? Tänk att du fick både godsaker och leksaker. Härligt! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Grattis! *klappar tassarna* Klart du är en fin katt, men det visste du förstås själv redan sedan förut? Vad kul att du också fick träffa din första matte. Instämmer med Dui och Deco, vi vill hemskt gärna se bilder från i helgen. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Grattis Smulan!
    tassar Busan

    SvaraRadera