onsdag 2 juni 2010

Cirkeln skall slutas!

Nu är det snart dags för gammelmans sista utställning (?)

Skall nämligen ställas ut i Örebro, söndagen den 6:e Juni.
Hmmm, tänker ni! Örebroare, Gnällbältet, Hjalmar glad prick, Örebro tråkstad mm. Kan inte än annat hålla med!!! suck, dubbelsuck!!

Hur kan det då komma sig att en sådan stilig Herre som jag skall ställas ut där, kanske ni undrar?
Mycket enkelt! Jag är nämligen född i Örebro - men jag har i alla fall ingen gnäll dialekt förutom då jag tigger av Husse -. Sedan tog livet mig på underlig resa innan jag dök upp i Götet, där jag på min ålders höst fann min nuvarande Husse.

Skall bli skönt att komma hem och få träffa min första Matte (min uppfödare) och några av mattisarna till mina syskon. Husse har lovat mig om jag vinner veteranklassen på söndag så får jag dra mig tillbaka hos farmor o farfar. Få strossa omkring bland ängarna - det gröna härliga doftande gräset - utforska de djupa Värmlandsskogarna, samt eventuella (oundvikliga?) konflikter med (Fet) Otto!

Trivs bra hos farmor och farfar, då har jag alltid någon att hänga på. Jag hoppas att Husse kan göra mig sällskap där också så småningom. För jag har tänkt mig att vinna veteranklassen denna gång (på söndag) och ingen "j¤#%& sunkig" skogis skall stå i vägen för mig denna gång från att uppfylla mina drömmars mål! Att vinna en rosett som bevisar att jag är en vacker o stilig katt - precis som min syster Berta fick uppleva många gånger i sitt liv - men som ingen av oss bröder fick chansen till. Jag är brödernas talesman nu och vi kräver upprättelse och jämnlikhet!

Respekt säger jag!!!!

Er ålderman på nätet

/Smulan (alias Benke)

3 kommentarer:

  1. Hahaha, Skat-Ann har en bra fyrhjuling också, men för en gammal spätta så är det nu kul att köra eget. Dessutom sitter jag väldigt skönt.

    SvaraRadera
  2. Klart att du vinner men du behöver egentligen ingen rosett du är så snygg och stilig.
    Tänker husse lämna bort dig? Hur ska han klara sig då? Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Vi önskar lycka till på söndag! Undrar om du känner igen din första Matte? Kurr och burr.

    SvaraRadera