lördag 24 december 2011

I'm Alive!!!!

Ja, jag är i allra högsta grad levande eller för att citera Mark Twain
"-The reports of my death have been greatly exaggerated." Vet att det har varit dåligt med inlägg från min sida, men nu har jag snickrat ihop två styckna så här inför julafton. Mycket nöje!

I alla fall så har jag nu uppnåt den hedersvärda åldern av 17-år! Inte illa för en liten coonis som mig o inte nog med det! Jag har faktiskt varit inbokad på två avlivningar. Den första som en liten rädd, skrämd o vilsen två-åring o den andra som en 11-årig gammal och vis katt. Båda gångerna förlängde jag mitt liv genom att, helt på egen hand, leta upp en ny Matte o Husse.

Min senaste två-bening - o förhoppningsvis sista - brukar säga till andra två-beningarna att jag är en katt med sju liv. Tja, nu kanske ni blir lite undrande?! Brukar man inte säga att katter har nio liv?
Jo, det stämmer! Men nu är det ju så att jag har ju bokstavligen blåst två av mina nio liv!!! O min förhoppning är att nästa gång det är aktuellt, så blåser jag de resterande sju liven på en gång. Jag är gammal, sunkig, trött, o schleten nu, orkar inte leta upp en ny familj igen om det skulle hända något med min nuvarande Husse.

I alla fall, så tänkte jag att jag skulle gratulera mig själv o min fosterson på födelsedagarna i november, 7-november för lill-Berra o 23-november för mig.
Ja, jag vet att det december nu o snart julafton om det inte redan är det. Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg så har det varit en jobbig tid för Mig, Husse o lill-Berra.

Men för att fira Julen, trots att den är tung nu, så har jag flikat in en liten överraskning i mitt inlägg. Kan ni hitta den? - Se den som en tidig julklapp eller som sista luckan i adventskalendern.

God Jul o Gott Nytt År på er alla inkl. era tvåbeningar.


"Gamla Benke", dvs lilla jag.


"lill-Berra" är trött!


"lill-Berra" och hans första betesdjur, en skogsmus som jag gav honom!

7 kommentarer:

  1. Måste skylla på min sekreterare, det där att jag missat dig. Alltid trevligt med en kollega, ny som gammal!

    SvaraRadera
  2. Härligt...♥-liga Grattistassar från oss & Gooooooooooo' Juuuuuuuuuuul Jam & Kram!!!

    SvaraRadera
  3. God Jul-fortsättning! Jag tänkte hinna tassa in hos alla bloggvänner igår kväll efter vår julklappsutdelning och jama God Jul, men det tog längre tid än jag trodde - plötsligt var klockan efter ett på natten och jag fick order av matte att gå och sova... Så julhälsningen kommer idag istället! Hoppas du och LillBerra och husse får en fortsatt underbar jul och nyår - så gott det går! NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  4. Härligt! God fortsättning och grattis! Nospuss och Tassklapp

    SvaraRadera
  5. Kul att ni hittade in till mig :)
    Så snäll du är Benke som gav Lill-Berra skogsmusen , det vet i hundan om jag hade ;-)
    Grattis i efterskott och God fortsättning !!!

    SvaraRadera
  6. God fortsättning säger vi!!
    ELO är lika envisa att hålla sig vid liv som en katt med nio liv. :)
    //Jersey,Idaho, Faith, Montana, Nevada, Nebraska och Kiowa

    SvaraRadera