fredag 23 december 2011

Låt mig presentera! (Del 6)

Nu har han äntligen kommit! Nja, nu är det ju så att det har ju gått ganska många månader sedan han klev in i mitt liv. Nu kanske ni undrar, vem det är jag syftar på o varför det dröjt så länge innan jag bloggat igen. Tja, det har varit många, många tunga månader för mig o min Husse.

Till Farfar

Min käre farfar, dvs min Husses pappa har tagit klivet upp till molntapparna. Ja, för att säga det rakt ut så har Husses pappa o min farfar lämnat jordelivet. Sista gången jag såg farfar var när ambulansen hämtade honom. Jag försökte att följa med - smita med är väl rätt ord - men tyvärr så upptäckte en av ambulansförarna att de hade en fripassagerare i ambulansen. Det var sista gången jag såg farfar, han gick bort några veckor senare. Vila i frid kära farfar, du var en riktig, riktig kattälskare. Tack för att du välkomnade mig i ditt liv. Ha det gott där uppe på molntapparna farfar, o om du träffar några av mina syskon där uppe så hälsa så hjärtligt från mig.

Ja, o nu nu undrar ni säkert vem det är jag skall presentera. Jo, ingen mindre än en släkting till mig, eller skall jag säga att jag är/har blivit hans farfar. Jo vi är faktiskt släkt men många, många generationer tillbaks på hans sida. Så nu är han en del av min familj "lill-Berra". Nja nu heter han ju egentligen Volbeat, men eftersom han är en blå-silver Maine coon pojke. Precis som min älskade o saknade bror Berra, så har han fått namnet lill-Berra, som en hyllning till honom. Inte nog med att vi är släkt, "lill-Berra" och jag, vi delar ju nästan födelsedag också. Det skiljer drygt 14-dagar mellan min o lill-Berra födelsedag.

Husse brukar skämta och säga att jag "försöker lära "lill-Berra" allt jag kan o det lär ju ta högst en kvart eller så", men det stämmer faktiskt inte. Jag har dragit in massor med möss, i början döda och sedan levande. För jag måste ju ta mitt ansvar som en - förälder - gammal storjägare och lära lill-Berra att överleva på egen hand. Man vet ju aldrig vad som händer här i livet.

Nog tjatat, här är han!!! Lill-Berra!










Jag o lill-Berra

3 kommentarer:

  1. Ja ja, han må vara söt. Men du e stilig.

    SvaraRadera
  2. Kul att du tassar! Tråkigt med farfar. Ni är jättefina! Nosbuff

    SvaraRadera